Warunki zawierania umów
ZAWIERANIE UMÓW O ZAOPATRZENIE W WODĘ I ODPROWADZANIE ŚCIEKÓW W MPGK SP. Z O. O.
Zasady zawierania umów o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków regulują odpowiednie akty prawne. Najważniejszym z nich jest ustawa z 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków. Akt ten stanowi, że dostarczenie wody i odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków, zawartej pomiędzy MPGK Sp. z o. o. a Odbiorcą usług.
-
Umowa może być zawarta z osobą posiadającą tytuł prawny do nieruchomości, do której ma być dostarczona woda, lub z której mają być odprowadzane ścieki. Tytuł prawny do nieruchomości posiada m. in. właściciel, najemca, dzierżawca. MPGK Sp. z o. o. obowiązany jest do zawarcia ww. umowy z osobą, której nieruchomość została przyłączona do sieci i która wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy.
-
MPGK Sp. z o. o. nie może odmówić zawarcia umowy, jeżeli przyłącze wodociągowe i kanalizacyjne lub instalacja wodociągowa lub kanalizacyjna Usługobiorcy wykonane zostały zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a także wydanymi przez Spółkę warunkami technicznymi i uzgodnieniami.
-
Wystawienie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków dla nieruchomości dotychczas nieujętej w ewidencji Spółki następuje po każdym pozytywnym odbiorze końcowym, zakończonym podpisaniem przez Inwestora i MPGK Sp. z o. o. W momencie montażu wodomierza, Usługobiorca podpisuje umowę o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków. W innym przypadku umowa zostanie wysłana korespondencyjnie. Zwrot podpisanej umowy do MPGK Sp. z o. o. powinien nastąpić w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia Usługobiorcy.
-
Umowy są zawierane na czas określony lub nieokreślony.
PRZEPISANIE I ZMIANY WARUNKÓW UMOWY O ZAOPATRZENIE W WODĘ I/LUB ODPROWADZANIE ŚCIEKÓW.
Przepisanie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków:
Usługobiorca chcący przepisać umowę o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków powinien zgłosić się w Biurze Obsługi Klienta MPGK Sp. z o. o. przy ul. Wolności 26 w Choszcznie od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-15.00.
Dokumenty wymagane do przepisania umowy:
Klienci indywidualni:
-
Wniosek o zawarcie umowy,
-
Akt notarialny lub inny dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością,
-
Protokół zdawczo-odbiorczy ze stanem wodomierza podpisany przez obie strony.
Podmioty prowadzące działalność gospodarczą:
-
Wniosek o zawarcie umowy,
-
Akt notarialny lub inny dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością,
-
Protokół zdawczo-odbiorczy ze stanem wodomierza podpisany przez obie strony,
-
Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub aktualny odpis z KRS.
ROZWIĄZANIE UMOWY O ZAOPATRZENIE W WODĘ I/LUB ODPROWADZANIE ŚCIEKÓW
Umowa może być rozwiązana z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia.
-
Zmiana podmiotowa po stronie Usługobiorcy spowodowana np. przeniesieniem prawa własności lub utrata innego tytułu prawnego do korzystania z nieruchomości, skutkuje rozwiązaniem umowy z dotychczasowym Usługobiorcą.
-
Wypowiedzenie umowy wymaga zachowania formy pisemnej.
-
Usługobiorca obowiązany jest do zapłaty należności za usługi świadczone przez Przedsiębiorstwo za okres obowiązywania umowy.
-
Rozwiązanie umowy skutkuje zaprzestaniem dostawy wody i/lub odbioru ścieków.